خرید داکت اسپلیت ! مزایا و معایب آن
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

داکت اسپلیت که به اسپلیت کانالی یا خانگی معروف است متداول‌ترین سیستم تهویه هوای مطبوع در دنیا به شمار می‌آید که برای تأمین سرمایش و گرمایش اماکن مسکونی و تجاری بکار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی داکت اسپلیت این است که همزمان می‌تواند کل فضا را تهویه کند. این سیستم از دو بخش مجزا بنام هواساز (یونیت داخلی) و کندانسور (یونیت خارجی) تشکیل شده است که از طریق لوله‌های مسی به هم متصل می‌شوند. داکت اسپلیت‌ها انواع مختلفی دارند که دو نوع متداول آن‌ها عبارت‌اند از:

  • داکت اسپلیت اینورتر
  • داکت اسپلیت معمولی

داکت اسپلیت‌های اینورتر به خاطر گرید A و هزینه برق مصرفی کم جزو داکت‌های کم مصرف محسوب می‌شوند. داکت‌های اینورتر مجهز به کمپرسور دیجیتال هستند که موقعی که مصرف کم می‌شود دور کمپرسور پایین می‌آید و وقتی مصرف بالا می‌رود دور کمپرسور هم زیاد می‌شود. سرعت داکت اسپلیت‌های اینورتر متغیر است اما داکت اسپلیت‌های معمولی سرعت ثابتی دارند. ضمن اینکه اینورترها صدای کمتری تولید می‌کنند، طول عمر مفید بیشتر، سرمایش و گرمایش سریع‌تر و هزینه پایین‌تری نسبت به داکت اسپلیت‌های معمولی دارند.

داکت اسپلیت‌ها با استفاده از هواساز از طریق مکش هوای داخلی سرمایش و گرمایش محیط را تأمین می‌کنند. داکت اسپلیت‌ها برای تأمین سرمایش مانند کولرهای گازی اسپلیت عمل می‌کنند. گاز مبرد با استفاده از سیکل تبرید از کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور عبور می‌کند. تغییر فاز مبرد باعث سرد شدن جریان هوایی می‌شود که از روی کویل اواپراتور عبور می‌کند و به تهویه شونده می‌رسد. در حالت تأمین گرمایش دستگاه داکت اسپلیت مانند فن کویل کار می‌کند و با استفاده از کویلی که درون دستگاه قرار گرفته جریان آب گرم عبوری از داخل جریان هوایی که از روی کویل رد می‌شود را گرم می‌کند و سپس به قسمت تهویه شونده می‌رسد. آب گرم عبوری توسط کویل پکیج یا موتورخانه تأمین می‌شود و منبع انرژی نیز گاز است.

مزایای داکت اسپلیت ها

اسپلیت‌های خانگی مزایای مختلفی دارند و می‌توانند بازده دستگاه را با استفاده از هوای برگشتی بالا ببرند. این دستگاه‌ها مصرف سوخت کمتری نیز دارند و با مصرف برق کمتری نسبت به کولرهای گازی (تا ۵۰ درصد کمتر) می‌توانند سرمایش و گرمایش مطبوع‌تری تولید کنند. داکت اسپلیت‌ها مجهز به فیلتر هوای قابل شستشو هستند که می‌توانند مانع از ورود گرد و غبار، آلودگی و میکروب به محیط داخل شوند. این دستگاه‌ها را می‌توان در فضاهای کوچک و بزرگ مختلفی نصب کرد. گرمایش داکت اسپلیت‌ها با استفاده از کویل آب گرم پکیج یا موتورخانه تأمین می‌شود که می‌تواند مصرف گاز در فصل سرما را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. خوبی داکت اسپلیت‌ها این است که می‌توان آن‌ها را در ساختمان‌های در حال بازسازی استفاده کرد. خوشبختانه نصب داکت اسپلیت‌ها فضای کمی از محیط داخلی را اشغال می‌کند. ضمن اینکه می‌توان در فصل سرما برای تأمین گرمایش به داکت اسپلیت کویل گرمایشی اضافه کرد. 

مطالب و اطلاعات بیشتر در زمینه مزایا و معایب داکت اسپلیت را می توانید در مجله ونداد تجهیز دنبال کنید.




:: برچسب‌ها: , معایب داکت اسپلیت , کولر گازی , اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , مزایای داکت اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: